Zajęcia z dnia 16.10.

Temat : Proszę , przeprazszam , dziękuję.

1. Poznanie trzech tajemniczych słów - wiersz E. Ostrowskiej „Tajemnicze słowa” Prowadzący prosi dzieci aby uważnie słuchały wiersza E. Ostrowskiej  pt. „Tajemnicze słowa”. Następnie prosi dzieci, żeby odpowiedziały  na zadane przez nią pytania:                              

„Tajemnicze słowa”

„Kiedy Markowi książkę dał wujek,

Marek zapomniał słowa: „……..”.

Ala o zeszyt prosiła Zosię.

- Masz – mówi Zosia.

Masz? Czy też: „……..”.

Co to za słowa, wnet każdy zgadnie,

lecz pomyśl, czy by nie było ładnie,

gdyby ten wierszyk niedługi

można powiedzieć tak po raz drugi:

Kiedy Markowi książkę dał wujek,

Marek powiedział grzecznie: - Dziękuję!

Ala o zeszyt prosiła Zosię.

Zosia, podając, rzekła jej: - Proszę!

Kiedyś potrącił Andrzej Tomasza,

ale powiedział zaraz: - Przepraszam!

– Co powiedział Marek, gdy wujek dał mu książkę?

– Co powiedziała Zosia, podając Ali zeszyt?

– Co powiedział Andrzej, gdy potrącił Tomasza?

– W jakich innych sytuacjach stosujemy te słowa?

– Czy Wy używacie takich słów?

– Komu ostatnio podziękowaliście?

– Kogo przeprosiliście?

2. Rozmowa na temat tego w jakich sytuacjach używamy słów:proszę, przepraszam, dzękuję.

3. Nauka na pamięć rymowanki :

Znam trzy magiczne słowa:

pro-szę, prze-pra-szam,

dzię-kuję.

Gdy jest potrzeba-

zawsze je stosuje.

4. Karty pracy cz.1 str. 62,63.

Do domu : Litera M,m w zeszycie w linie - piszemy samodzielnie literę M,m i rysujemy obrazki, których nazwa rozpoczyna się głoską "m".

Opublikowano: 19 października 2020 09:33

Kategoria: Oddział przedszkolny

Wyświetleń: 260

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa w Łęcznie

Realizacja: Superszkolna.pl