Zajęcia z dnia 16.10.
Temat : Proszę , przeprazszam , dziękuję.
1. Poznanie trzech tajemniczych słów - wiersz E. Ostrowskiej „Tajemnicze słowa” Prowadzący prosi dzieci aby uważnie słuchały wiersza E. Ostrowskiej pt. „Tajemnicze słowa”. Następnie prosi dzieci, żeby odpowiedziały na zadane przez nią pytania:
„Tajemnicze słowa”
„Kiedy Markowi książkę dał wujek,
Marek zapomniał słowa: „……..”.
Ala o zeszyt prosiła Zosię.
- Masz – mówi Zosia.
Masz? Czy też: „……..”.
Co to za słowa, wnet każdy zgadnie,
lecz pomyśl, czy by nie było ładnie,
gdyby ten wierszyk niedługi
można powiedzieć tak po raz drugi:
Kiedy Markowi książkę dał wujek,
Marek powiedział grzecznie: - Dziękuję!
Ala o zeszyt prosiła Zosię.
Zosia, podając, rzekła jej: - Proszę!
Kiedyś potrącił Andrzej Tomasza,
ale powiedział zaraz: - Przepraszam!
– Co powiedział Marek, gdy wujek dał mu książkę?
– Co powiedziała Zosia, podając Ali zeszyt?
– Co powiedział Andrzej, gdy potrącił Tomasza?
– W jakich innych sytuacjach stosujemy te słowa?
– Czy Wy używacie takich słów?
– Komu ostatnio podziękowaliście?
– Kogo przeprosiliście?
2. Rozmowa na temat tego w jakich sytuacjach używamy słów:proszę, przepraszam, dzękuję.
3. Nauka na pamięć rymowanki :
Znam trzy magiczne słowa:
pro-szę, prze-pra-szam,
dzię-kuję.
Gdy jest potrzeba-
zawsze je stosuje.
4. Karty pracy cz.1 str. 62,63.
Do domu : Litera M,m w zeszycie w linie - piszemy samodzielnie literę M,m i rysujemy obrazki, których nazwa rozpoczyna się głoską "m".
Opublikowano: 19 października 2020 09:33
Kategoria: Oddział przedszkolny
Wyświetleń: 260